Jom Click

pautan

make dollar....

6.05.2009

Pemimpin




"TAAT LA KEPADA ALLAH,KEPADA RASULNYA DAN PARA2 PEMIMPIN"




ayat yang selalu membuatkan saya terfikir.hmmmm
pada awal sem nie baru nak bermulanya sesi pengajian,dengan azam yang baru ,semangat yang jitu,datang2 da dihujani pelbagai masalah dan persoalan.
layakkah saya ni menjadi pemimpin??
entah la,tapi kalau difikirkan tentang perasaan dan harapan orang lain yang menggunung terhadap kita untuk meneraui pucuk kepimpinan JABATAN PERWAKILAN PELAJAR KOLEJ MATRIKULASI PAHANG mmg satu cita-cita saya sejak dulu...
tetapi apabila memikirkan tentang diri ini yang serba kekurangan,banyak kelemahannya dan selalu tidak yakin menyebabkan saya kembali terfikir dan kadang kala air mata jatuh ke pipi.tanpa disedari saya telah menghampakan banyak harapan pelajar2 matrikulasi pahang......tapi apakan dayaku...










layakkah saya menjadi seorang pemimpin???
sedangkan diri ini masih belum terpimpin lagi.
ermmm..???????

akhirnya saya membuat satu keputusan yang drastik untuk tidak masuk bertanding dalam perwakilan pelajar.biarlah diorang nak marah asal kan sebab utama saya nanti tidak menyusahkan ramai pihak..
KEDEGILAN

kedegilan diri ini yang menahan saya untuk tidak menamakan diri dalam pencalonan adalah atu sebab yang terbaik........
sebenarnya niat hati yang sebenarnya ialah...
saya akan keluar dari matrikulasi menjelang julai ini..
itulah sebabnya..
kehadiran saya dalam perwakilan pelajar nanti ibarat mengikat lembu di tiang dimana mustahil untuk dilepaskan..mmg saya akui diri ini di lahir untuk menjadi pemimpin..
saya tidak boleh melihat seseorang yang tidak berada dalam kepimpinan.msti terdetik di hati utnuk menolong dan sebagainya..

berjuang di jalan ALLAH....TAKBIR!!!!

No comments:

Post a Comment