Jom Click

pautan

make dollar....

7.16.2009

SEjAMBAK MAWAR

Kuntum 1 : Ketahuilah bahawa Allah akan mengampuni orang yang memohon ampun,akan memberi kepada yang meminta dan akan menerima yang bertaubat.


Kuntum 2 : Prihatinlah dengan orang yang lemah,anda akan bahagia.Penuhi hajat yang memerlukan,anda akan disembuhkan.Jangan bawa kebencian,anda akan dibenci.


Kuntum 3 : Bersangka baiklah kerana sesungguhnya Allah bersamamu,para malaikat memohan keampunan menanti anda.


Kuntum 4 : Bersikaplah optimis lah dalam hidup dengan berbaik sangka kepada Allah.Buangkanlah segala duka dengan mengingat semua nikmat yang telah dikurniakan kepada anda.


Kuntum 5 : Ingatlah bahawa di dunia ini tiada kebahagiaan yang sempurna,kerana tidak seorang pun di dunia ini boleh mendapat segala keinginannya.


Kuntum 6 : Contohilah pohon kurma:tinggi cita-citanya,kebal dari penyakit,dan jika di baling dengan batu,ia membalas dengan menggugurkan buahnya.


Kuntum 7 : Adakah kesedihan dapat mengembalikan apa yang telah luput,kecemasan dapat memperbaiki kesalahan?Lantas apa gunanya anda bersedih..?!!


Kuntum 8 : Jangan mengharap mendapat kesusahan atau malapetaka,tetapi berdoalah supaya beroleh ketenangan dan pemeliharaan.


Kuntum 9 : Siramilah api kebencian anda dengan cara memaafkan setiap orang yang pernah berbuat salah kepada anda.


Kuntum 10 : Mandi,berwuduk,memakai wangian dan bersiwak merupakan penawar yang berkesan bagi setiap kesusahan dan kesedihan.




No comments:

Post a Comment